Arbetsdag 2019-09-28 klockan 09:30 - 13:00

08.09.2019

Höstens arbetsdag för Nötviken-Brantbackens Samfällighet är sedan långt tidigare inplanerad till den 28 September 2019.

Samling sker vid Sommarängen Boulebanan kl 09.30 och arbetsdagen är beräknad att avslutas med gemensam lunch vid cirka 13.00.

Anmälan om deltagande skickas in till NBS mejladress info@notvikenbrantbacken.se senast 26 September, så vi kan beräkna inköpen av mat och dryck. Viktigt att du anger antal deltagare per fastighet samt fastighetsbeteckning i ditt mejl. Ange också aktuell mejladress. Ange också om du vill ha något alternativ till den korv och dryck som serveras.

För de som ej har möjlighet att deltaga i arbetsdagen och vill utföra en tilldelad arbetsuppgift vid senare tillfälle, kontakta styrelsen för att efterhöra om det finns kvarstående arbetsuppgifter efter arbetsdagen.

För de fastigheter som inte har någon representation vid arbetsdagen, alternativt ej utför arbetsplikt vid senare tillfälle utgår enligt tidigare årsmötesbeslut en avgift på 250 kronor/fastighet/arbetsdag.

Depositionsavgiften för arbetsdagar fungerar så här; Varje fastighet debiteras 250 kronor per arbetsdag för att täcka en eventuell frånvaro på arbetsdagarna. Om en fastighet deltar på de årliga två arbetsdagarna får den fastigheten ingen ny debitering året därpå och heller ingen återbetalning. Fastigheter som deltagit på en eller ingen arbetsdag under verksamhetsåret debiteras med 250 kronor alternativt 500 kronor. Varje fastighets tillgodo bokförs separat. Återbetalningar skulle medföra en för stor administration.

Som tidigare bokförs närvaro vid arbetsdagen och deltagarna har en möjlighet att välja vilket arbetslag/område man vill deltaga på. Vi kommer också att ha en gruppansvarig inom respektive arbetsområde som leder och fördelar arbetsuppgifterna.

Huvuduppgiften vid höstens arbetsdag kommer att bli att rensa ris och grenar efter stormen Alfrida. Flishugg är bokad. Därutöver de årliga höståtgärderna enligt följande lista.

Arbetslag för badet/Bryggor; Ansvarig: Tomas Kreij

Arbetsuppgifter ; Rensa stranden, borttagning av sly, borttagning av badstegar, utplacering av länsar, täcka sittgrupper, upptagning av båtar, färdigställande av båtuppläggningsplats

Arbetslag strandpromenaden/Badängen; Ansvarig: Jonas Liljefrid

Arbetsuppgifter; Lägga ut flis på strandpromenaden, nedmontering av midsommarstången, insamling av snökäppar, slyröjning, dikesrensning

Arbetslag Östra ängen & Sommarängen ; Ansvarig: Louise Ceder

Arbetsuppgifter; Flisning av ris och grenar, dikes rensning, iordningställande av boulebanan, distribution av flis till strandpromenaden. Då stigen mot badet har en del grova grenar liggande ombedes de medlemmar som har motorsåg att medtaga densamma om de vill ingå i detta arbetslag.

Arbetslag Vägar; Ansvarig: Annica Hage

Arbetsuppgifter; Ta in farthinder, utplacering av snökäppar, rensning av diken

Arbetslag Catering och Dryck; Ansvarig: Per Takman

Arbetsuppgifter; Inköp av korv med tillbehör, dryck och muggar, grillkol, organisera grillningen.

Styrelsen påminner om att enligt tidigare årsmötesbeslut och sedvana är det de fastighetsägare som har mark som gränsar mot våra vägar att underhålla diken som gränsar mot vägbanken. Övriga diken underhålls av samfälligheten.

Varmt välkommen till arbetsdagen den 28 September 2019!

Styrelsen